Vallen en opstaan

Van de week zag ik op een post van iemand dat het hardlopen met vallen en opstaan ging. De avond daar voor had ik dat letterlijk ervaren. Dinsdagavond hadden we een lekkere interval training het was zwaar, maar ik had echt super lekker gelopen. Met een voldaan gevoel liepen we relaxed terug naar de auto. Totdat ik struikelde over een steen in de weg die iets omhoog stond. Je voelt dat je gaat vallen en kan er niks meer aan doen. Ik stak dus mijn handen vooruit om de klap op te vangen. Het gevolg was dat ik zere handpalmen, een pijnlijke knie en een zere borst had. Ik stond dus weer in 1 klap met beide benen op de grond, je schrikt en hoopt dat de schade meevalt. Ik heb in maart namelijk wel wat evenementen gepland staan. Het ging door mijn hoofd dat ik beter weer meteen kon gaan dribbelen. Dat heb ik gedaan, maar mijn handen doen pijn, mijn borst doet pijn, ik voel mijn knie. Ik denk; “Als mijn iPhone nog maar heel is!” Na het eerste stukje dribbelen, voel ik een soort hyperventilatie opkomen, maar weer even rustig wandelen, als ik mijn ademhaling weer op orde heb ga ik weer dribbelen. Het is toch het beste om in beweging te blijven. Bij de auto aangekomen neem ik mijn herstel-shake en ga ik weer naar huis. Thuis maar even alle wonden goed uitgewassen onder de douche. Op dit moment nog een klein beetje een blauw been en knie, maar het is gelukkig allemaal meegevallen.

Donderdag ben ik in Zoetermeer met de trail training bij Snowworld meegaan doen, heuvels, trappen en een leuk rondje waar we de lampjes gingen volgen. Het ging echt super! ook zaterdag een lekkere interval training gedaan, ook deze training ging eigenlijk heel erg goed. Net als vandaag de Canitrail in de stromende regen. Terwijl alle loopjes vorige week, dinsdag een duurloop, zaterdag een duurloop en zondag een Canitrail echt super zwaar waren. Bij iedere stap voelde ik toen mijn rug, kuiten en het liefst wilde ik ieder moment wandelen. Sinds een paar weken heb ik ook wat last van mijn rug, maar mijn idee is dat ik beter kan blijven bewegen. Ook doe ik trouw 2x per dag de oefeningen van de fysio. Ik hoop wel dat over 3 weken de rugpijn over is zodat ik pijnvrij de 20 van Alphen kan lopen.

Zo zie je maar, dat ook bij mij, ondanks dat ik veel loop het niet altijd over rozen gaat!

-EvO